11 Aralık 2013 Çarşamba

Macbook Air'e windows 7 kurulumu

MacBook Air aldınız ama alışkanlıklarınızdan vazgeçemediğiniz için kullanamıyorsanız işte size cihazınızı verimli kullanabilmeniz için güzel bir yol Macbook Air e windows kurulumu..

Yükleme Adımları



Öncelikle yapmanız gereken 1 usb flash diski önceki yazımda olduğu gibi Bootable yani başlatılabilir yapıp içine Windows 7 dvd sinin içindeki tüm dosyaları kopyalayın.


kurulum sonrası  hazır olması http://support.apple.com/downloads/#macoscomponents adresinden en yeni Bootcamp dosyasını indirin zip li bir dosya olduğu için içeriğini windows kurulduktan sonra cihazın driver larını kurmak için kullanacağız

1. Adım: Boot Camp yazılımını güncelleyin
http://www.apple.com/support/bootcamp adresini ziyaret ederek Boot Camp yazılımınızı güncelleyin.
2. Adım: Boot Camp Assistant’ı çalıştırın
Bilgisayarda bulunan bir Admin kullanıcı hesabı ile oturum açarak diğer tüm açık kullanıcı hesaplarını kapatın.
Applications/Utilities klasöründe yer alan Boot Camp Assistant uygulamasını açın. bulamıyorsanız sağ üstte arama yani "Spotlight" bölümünde "Boot Camp "yazarak bulabilirsiniz

Sürdür/Continue düğmesine basarak bir sonraki adıma ilerleyin.
Çıkan ekranda üç seçenekten ilk 2 sini seçmeden sadece 3. seçeneği yani "Windows 7 ve üzeri sistem kur" u seçerek Sürdür/Continue düğmesine basarak bir sonraki adıma ilerleyin.

Bilgisayarınıza Windows yüklemek için ikinci bir fiziksel diske veya sanal bir disk bölüntüsüne (partition) ihtiyacınız bulunuyor. Eğer bilgisayarınızda Windows kurulumu için ayırdığınız 2. bir harddisk’iniz veya bir disk bölüntünüz varsa Start the Windows installer opsiyonunu seçerek devam edebilirsiniz. Windows yükleyeceğiniz disk mutlaka yerel bir disk olmalıdır. Harici bir diske Boot Camp ile Windows yüklenemez.
Eğer bilgisayarınızın disk yapısı tek bir bölüntüden oluşuyorsa Create or remove a Windows Partition seçeneği ile ilerleyin. Boot Camp Assistant sizin için bir disk bölüntüsü oluşturacaktır.
İki bölüntü arasında bulunan noktayı kullanarak Windows için ayıracağınız disk alanını ayarlayabilirsiniz. Sonrasında Partition düğmesine basarak işlemi tamamlayın.
(Boot Camp ile yapılan disk bölme (partition oluşturma) veya bölüntüleri birleştirme işlemleri, format gerektirmeyen işlemler oldukları için  hard diskte yer alan verileri silmez.)
3. Adım Windows yükleme
Bölüntü işlemini tamamladıktan sonra bilgisayarınıza Windows işletim sistemi diskini takın. Boot Camp uygulamasında Start the Windows installer opsiyonunu seçerek Windows yükleme işlemini başlatın.
Bu işlem sonrasında bilgisayarınız kendini yeniden başlatarak Windows kurulum ekranına yönlendirecektir.
Burada windows 7 dosyalarını kopyaladığınız USB flashdiski bilgisayara takın ve windowsun kurulmaya başlamasını bekleyin.

Boot Camp Assistant, disk bölüntüsü oluştururken, bölüntüyü FAT 32 formatında oluşturur. Listeden BOOTCAMP için oluşturulan disk bölüntüsünü veya diski seçerek sağ alt köşede yer alan Drive options sekmesine tıklayın.
Pencerenin alt bölümünde yer alan seçeneklerden Format sekmesine tıklayarak diski Windows yüklenebilmesi için tekrar formatlayın.
Format işleminden sonra, yükleme yönergelerini takip ederek Windows kurulumunu tamamlayabilirsiniz.
4. Adım: Windows için Boot Camp sürücülerinin yüklenmesi.
Mac OS X 10.6 yükleme diski hybrid bir disktir. Disk, Windows işletim sistemi altında bilgisayara takıldığında, Windows için donanım sürücülerinin yer aldığı Boot Camp bölümü görüntülenebilir.
Yükleme işlemi tamamlandıktan sonra bilgisayarınızı Windows işletim sistemi ile açılacaktır. Mac OS X yükleme diskini bilgisayarınıza takarak Boot Camp sürücülerini yükleyin. Mac OS X Lion kullanıyorsanız, Boot Camp Assistant uygulaması ile indirdiğiniz Windows Suport Software yazılımını yükleyin.
Windows başarı ile kuruldu.

Bilgisayarı Windows ile Başlatmak

Bilgisayarınızı Windows işletim sistemi ile başlatmanın 2 pratik yolu bulunuyor.
Birincisi, System Preferences > Startup Disk denetimlerinden Windows diskini seçerek bilgisyarı yeniden başlatmak.
İkincisi, bilgisayar açılırken alt tuşuna basılı tutarak işletim sistemi yüklü diskleri görüntüleyerek seçim yapmak.

Windows İşletim Sistemi ve Disk Bölüntüsünü İptal Etmek

Bir Mac’e Windows yükledikten sonra, aslında Mac OS X’in yakınından bile geçemeyeceğini anladınız ve işlemi iptal etmek istiyorsanız bu işlem oldukça pratik.
Eğer Windows işletim sistemini, bilgisayarınızda bulunan 2. bir fiziksel diske yüklediyseniz Applications/Utilitiesklasöründe yer alan Disk Utility uygulamasını kullanarak Erase sekmesinden bu diski tekrar Mac OS formatında formatlayabilirsiniz.
Eğer Boot Camp Assistant ile bir disk bölüntüsü (oluşturduysanız;
Applications/Utilities klasöründe yer alan Boot Camp Assistant uygulamasını açın. Create or Remove a Windows Partition opsiyonunu seçerek ilerleyin.
Sonraki adımda diskiniz tek parça olarak görüntülenecektir.
Restore düğmesine basarak Boot Camp bölüntüsünü (Boot Camp Partition) silebilirsiniz. Disk bölüntüsü ve tüm Windows işletim sistemi + Windows belgeleri silinerek diskiniz eski haline döndürülecektir.

29 yorum:

  1. Cogu kisiye sacma gelebilir ama mac os u tamamen silip sadece windows yukleyebilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yapabilirsiniz fakat bu sonra yaşanabilecek muhtemel sorunlarda geri dönüşü tamamen kapatır.

      Sil
    2. tesekkurler. mac a alisamiyorum. Bu yuzden yarisi mac yarisi windows olacagina tamami windows olsa en azindan windows performansi dusmese diye dusundum. Yasanabilecek muhtemel sorunlar nedir acaba bilgi verirmisiniz

      Sil
    3. Özgür Bey, 2 sistem aynı anda çalışmadığı için Windows performansı ile ilgili bir sorununuz olmaz, siz hangi sistemi (windows yada Mac os) seçmişseniz kaynakların tamamı nı o sistem kullanır. sadece hardiskin bir kısmı mac os için ayrıldığı için depolamada kısıtlanabilirsiniz bu sorunu da Bootcamp disk bölümlemesi sırasında windows kısmını maksimize eder en az kısmı mac os'a vererek giderebilirsiniz.

      Muhtemel sorunlar ise garanti ihtiyacı yada yeniden kurulum gerektiğinde mac os yüklü olması gerekmekte.

      Sil
    4. Ibrahim Bey Merhaba. Oncelikle vakit ayirip cevapladiginiz icin cok tesekkur ederim. Ben bu sistemi silip sadece windows yuklemek icin sizin yukarida anlattiginiz yolumu takip edecegim. Yoksa windowslu bir bilgisayara usb ile format atar gibi usb yi takip bu isi yapabilirmiyim. kabaca biraz bilgi verebilirmisiniz rica etsem

      Sil
    5. bunu windowslu bir makinadan yapamazsınız yukarıdaki süreç mac de yapılması gerekli

      Sil
  2. hocam nbr bootcampde ılgılı hatalar alıyorumda acaba teamdan gırıp bılgı verme olasılıgınız var mı yardım edebılıyormusunuz baglantı yapıpda :( 2gündür cozemıyorum hatayı hocam :s

    YanıtlaSil
  3. hazırlık aşamasında mı yoksa windows kurulumu aşamasında mı hatalar alıyorsunuz

    YanıtlaSil
  4. merhablar ibrahım bey, öncelikle nasılsınız ? sımdı verdıgınız liınkte bır suru boot camp var oncelıkle hangısını kuruyoruz. tesekkurler.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar Yusuf Bey, farklı model ve ihtiyaçlar için farklı versiyonlarda bootcamp indirmek gerek ama cihazı yeni almışsanız son versiyonu indirmeniz gerekir şu an 5.0.5033 versiyonu indirilebilir durumda. Detay isterseniz
    http://support.apple.com/kb/HT5634?viewlocale=tr_TR&locale=en_US
    bu makalede konuyu anlatmakta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slm ibrahim bey ben de macbook pro ma windows kurmak ıstıyom kurmam ıcın wındows cd olması gerekıyormu yok boot camp kendısımı ındırıyor bana lazım olan ne yardımcı olsanız sevınırım

      Sil
  6. Merhabalar İbrahim Bey, yazınız oldukça açıklayıcı oldu, sadece bir program için windows kullanmam gerekiyor, macbook pro retina ile mac air arasında kaldım, bu iki seçenek arasında tercihim her açıdan mac air ancak boot camp ya da sanal sistem mac air de verimli olur mu acaba, sonrasında makineyi kilitilemesinden ya da yavaşlatmasından korkuyorum? Bu açıdan mac air i önerir misiniz?

    YanıtlaSil
  7. İbrahim Bey Bilgileriniz için Teşekkürler, kurulumları yaptım driver ları da tanıttım fakat yeniden başlattığım da siyah ekran ve sol üstte cursor yanıp sönüyor ama Windows bir türlü Açılmıyor Nedendir, Yardımcı Olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler Gerek Kalmadı, Windows u Onardım Sorun Çözüldü.

    YanıtlaSil
  9. İbrahim bey merhabalar dediğiniz gibi kurulum diskini oluşturdukta sonra yeniden başlatıp kurulum diskine geçtiğimde siyah ekranda kalıyor windows kurulumuna bir türlü başlayamadı bu şekilde hata alan var mı ne yapmalıyım..windows sürücüsüü yüklediğim hard disk yazdığı gibi fat32 olarak biçimlendirdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufuk Bey mrb, aslında bu sorunun çözümünü "http://beyazbilgicom.blogspot.com.tr/2014/04/macbook-aire-windows-7-kurulumu-srasnda.html" yazımda anlattım, ama yine de olmuyorsa sorun bootcamp sürümünüzle ilgili olabilir, cihazınıza uygun bootcamp i indirmeniz -normal halde- sorunu çözecektir. Takdir edersiniz her model üründe denemem mümkün olmuyor ama cihazın modelini paylaşabilirseniz yardımcı olmaya çalışabilirim.

      Sil
    2. slm bende mac 27 inc pc var ve bunda yosamite kurulu aynıanda windows kurmak istiyorum tüm yorumları okudum video ları izlediğim halde aldığım hata bana saçma geldi öncelikle şunu söyleyeyim orjinal windows 8 dvd si ile yapıyorum harici dvd den gene de olmaz ise usb ye yaktım iso ya çevirerek boot camp de bölüm işleminden sonra pc yeniden başlayıp usb yi takıyorum ve windows logosu karşıma geliyo ve bölüntü seçeneklerine kadar devam ediyorum boot camp yazan bölümü biçimlendirdikten hemen sonra karşıma Windows bu diske yüklenemez. seçilen disk MBR bölüm tablosu vardır. EFI sistemlerde, Windows yalnızca GPT disklerinde monte edilebilir. diye yazı geliyo neden acaba nasıl format atarım yardımcı olurmusunuz lütfen

      Sil
  10. Merhaba.....2010 ortasi MacBook Pro' ya BootCamp ile win 7 yuklemek istiyorum. Ancak win 7'nin CD si yok, bootcamp CD'yi istiyor.... Win 7' yi HDD'ye veya flash diske iso crack halini indirebiliyorum. Nasil bir cozum onerirsiniz...tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Crack li yada lisanssız ürün kullanmamanızı ve konu hakkında yasal sorumluluklarınızı öğrenmenizi tavsiye ederim. Ama yinede herhangi bir iso belgeyi dvd ye yakıp/yazdırıp da kullanabilirsiniz.

      Sil
  11. İbrahim bey, bilgiler için teşekkürler. Mac'e windows kurulması garantiyi etkiliyor mu?

    YanıtlaSil
  12. İbrahim bey, bilgiler için teşekkürler. Mac'e windows kurulması garantiyi etkiliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Donanım olarak herhangi bir değişiklik yapılmadığı için etkilemez.

      Sil
  13. ibrahim bey merhaba windows dosyalarını kopyalarken hata oluştu diyo dediğiniz şekilde kopyaladığımda ise bir türlü kuruluma gecemıyorum 2013 macbook aır kullanıyorum daha once hep sorunsuz yuklerdım acaba wındows koyasından dolayımı sıkıntı oluyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. windows Kopyası yada yüklediğiniz dvd-rom ile ilgilidir diye düşünüyorum.

      Sil
  14. Hocam merhaba MacBook 13-inch Late 2007 windows Vista kurabiliyormuyum bu yöntemle yada sadece Windows 7 mi kurmam gerekiyor ? Bide usb den kurulum yapabiliyormuyum ? Detaylı açıklarsanız sevinirim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersan Bey birşekilde vista kurabilseniz bile sürücü sorunları yaşayacaksınız. Nerdeyse hiç bir donanımı kullanamayacaksınız. Ayrıca yazının tamamı detaylı kurulumu anlatmakta ve kurulum USB üzerinden yapılıyor (bkz.ilk paragraf)

      Sil
  15. Merhaba, elimde 3 adet eski bir mac olan imac7,1 var ve içinde osx leopard sürümü mevcut boot camp 2.0 sürümü mevcut içinde iso dosyası gösteremiyorum bu sebeple kurulum için bir imac in dvd okuyucusu çalışıyor ve cd içinde takılı olduğu için onunla windows kurulumu yapıyorum. Ama diğer 2 imac te dvd okuyucu çalışmıyor. Kurulumuda o dvd okuyucuyu çıkarıp yapmak istiyorum. Diğerinden çıkarıp taktığımda kurulum yaptığım imacte windows açılmıyor tire yanıp sönüyor. Konuyla ilgili dönüş yaparsanız sevinirim. Belki alakasız başlıktayım ama burdan ulaşabildim size.
    NOT: Her türlü usb dvd usb flash bellek ile denedim kurulum başlamadı sadece dvd okuyucu ile kurulum yapabildim.

    YanıtlaSil
  16. selamaleyküm; elimde mscbook pro 2011 var highsierra yüklü bootcamp ile windows7 nin üstünde bir işletim sistemi yüklediğim zaman ses sürücüsünü tanımıyor. windows7 yükleyip 10a güncellemem gerekiyor. daha önce bu yöntem ile kurmuştum ancak şimdi kurmaya çalıştığımda bazı imajlar bootcamp ile oluşturuyorum bilgisayar yeniden başlayınca kurulum devam etmiyor siyah ekranda bir yazı çıkıyor hatırlamıyorum. diski bölüntüleyip rufus ile oluşturduğum win7 usbyi bilgisayara takıp option tuşu ile başlattığımda Efi Boot görüyor retrun tuşuna basınca donup kalıyor win7 pro ultimate x64 sürümlerinden ikişer üçer iso imajı denedim sonuç aynı. bu sorunun çözümü ile ilgili yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  17. win 7 kaldırıla çok oldu. Windows 10 Sağ Altta Hava Durumu kapatma nasıl olacak bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil